Gouden Oor: luisteren en gehoor geven aan klanten mensen

Organisaties die goed naar hun klanten luisteren, leveren betere zorg. Het Gouden Oor wortelt in de overtuiging dat feedback van klanten organisaties verder helpt. Klanten kunnen je precies vertellen hoe zij de zorg ervaren en of het gelukt is om goed op hun behoeften aan te sluiten. Het lastige daarbij is vaak dat de klant al ‘rekening houdt’ met wat zij denken dat wel of niet mogelijk is. In het bijzonder de cliënt/patiënt die ‘niet tot last wil zijn’. Met welk gesprek kom je er dan toch achter wat iemands wensen zijn en wat iemand bezig houdt?

Aansluiting kunnen vinden bij je klant/cliënt en hun naasten is niet alleen het domein van de zorgprofessional. Ook een professional kan pas aansluiten wanneer ze in de eigen organisatie ook gehoor vindt voor waar cliënten behoefte aan hebben. Hoe vaak stopt de feedback van de klant niet bij het oor van de medewerker? Het luisteren naar klanten is iets wat echt om organisatie vraagt.

De Gouden Oor standaard rangschikt datgene wat belangrijk is in het organiseren van luisterend vermogen. Daarmee is het een waardevol kader voor zowel de inrichting van wat wij noemen ‘klantgevoeligheid’ als voor het beoordelen er van. De Gouden Oor erkenning is er voor organisaties die -ten bate van alle betrokkenen- het maximale uit de klantrelatie willen halen. Uniek aan het kader is dat zowel de organisatie van klantgerichtheid (niveau 1) als het resultaat er van (niveau 2) onderdeel uitmaken van de erkenning.

Certificatie in de Zorg onderzoekt en erkent het luisterend vermogen van organisaties. Organisaties die voor erkenning gaan, ervaren dat de gehele organisatie (zowel intern als extern) meer klantgericht wordt, dat het leuker wordt om voor en met klanten te werken en dat het verbetervermogen/slagkracht verbetert. Er ontstaat een positieve vibe, trots en saamhorigheid rondom het domein klant. In een betere organisatie kun je niet werken.

Ook voor het Gouden Oor begint het met een afspraak! Die maak je hier.

Heeft u na het lezen van bovenstaande informatie nog vragen, wilt u een kennismakingsgesprek of offerte aanvragen, klik dan hier

Contact

  • Bijlestaal 48L
  • 1721PW Langedijk
  • The Netherlands
  • +316 26176098

Over ons

  • Certificatie in de Zorg is sinds 2009 de eerste certificerende instelling die de waarde voor de cliënt als uitgangpunt neemt. Met meer dan 200 klanten in meer dan 10 sectoren brengen wij kwaliteit dicht bij de medewerker.
Show Buttons
Hide Buttons